reklama

Čo som zas zjedol? Obložený chlebíček!

Predstavte si, čo som zas zjedol! Obložené chlebíčky.  Mal som v Jablonici akúsi kontrolu. A moji kolegovci pre tú kontrolu kdesi nakúpili obložené chlebíčky. Boli to také tie klasické, urobené v miestnych lahôdkach alebo kde...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Kontrola dopadla dobre a spokojne odišla a ja som ostal s chlebíčkami sám. Nemal som obed a tak som sa do nich pustil. A po dlhom čase som si opäť uvedomil, aký je taký obložený chlebíček, hoci aj kúpený, skvelý vynález.

Obložený chlebíček
Obložený chlebíček (zdroj: Denisa Mikušová)

Klasika je chlebíček so šunkou. Ja osobne kladiem šunku len na maslo, ale Janka sa dokáže hodiny hádať, že základ je zemiakový šalát. Ale to je práve na chlebíčkoch paráda. Každý môže byť iný.

Nebol by som od Starého Otca, keby som nepreferoval Janove šunky. Myslím si, že kto si raz u nás kúpi tú Slovenskú, už nikde inde kupovať šunku nebude. Aspoň u mňa to tak funguje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niekedy, keď mám roztopašnú náladu, položím pod tú šunku šalát. Ale nie zemiakový, ako Janka, ale normálny hlávkový. No a na šunku prídu vajíčka uvarené na tvrdo. Potom príde syr. Ja ho vždy nastrúham. Najradšej mám Volovec. Myslím, že Volovec je totálny slovenský vynález. Je to syr syrov.

No a navrch príde samozrejme kyslá uhorka nakrájaná na plátky. A niekedy pravda aj kúsok nakrájanej kápie, aby to malo krajšiu farbu.

Narobiť kopec takýchto chlebíčkov nie je bohvieaká zábava. Preto začínam často vytvárať variácie. Namiesto šunky tam hodím klobásu, nakrájanú na tenké krúžky. A na iné zas údené stehno, ktoré veľmi pripomína pršut. Alebo údenú panenku – tú určite ochutnajte, lebo to je jeden z vrcholov Janovho umenia. Dokonalá kombinácia je údený losos, vajíčko a oliva. Ale ak sa mi chce, urobím si tenkú vajíčkovú omeletu a mäso na niektorých exemplároch nahradím ňou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A celý chlebíček sa dá zmeniť korením alebo sušenou feferónkou. Ale aj samotný podklad chlebíčka môže byť predmetom variácií. Ja viem, veka je klasika. Ale ak sa mi chce s tým viac hrať, vezmem namiesto toho len rožok, nakrájaný na kolieska. Výsledkom sú skôr „jednohubky“ ako chlebíčky. Samozrejme iné je, ak máte biely, južanský chlieb alebo niečo špaldové, či ražné. Môže byť, že na jednej mise budete mať aj päť typov chlebíčka. A vaši stravníci si ich budú podávať a dohadovať sa, ktorý je najzaujímavejší. 

Teda obložený chlebíček nemusíte mať len na Silvestra. Môžete sebe aj rodine urobiť radosť a pár ich urobiť aj na obyčajnú večeru. A aha, zrazu si všetci budú myslieť, že ide o nejakú slávnosť. Takže maličkosťou ako obložený chlebíček si zlepšíte obyčajný deň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Podpis
Podpis (zdroj: Denisa Mikušová)
Hans Faltys

Hans Faltys

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek ktorý rád niečo vytvára. Milujem slobodu a milujem keď plány vychádzajú. A tiež milujem dobré jedlo a rôznorodosť. Zoznam autorových rubrík:  sukromneČo som zas zjedol?Nezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu