reklama

Čo som zas zjedol? Divinu

Vydrapil som akúsi mrazenú divinu z mrazáka v predajni. Neviem čo to bolo, či daniel alebo jeleň. Jedno čo, výsledok bude skvelý, to som vedel...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Gazdinky sa často vyhýbajú tomuto mäsu, lebo si myslia, že je to zložité urobiť. Ale fakt nie je.

Je to brnkačka. Ja to riešim takto:

Nakrájam cibuľu alebo skôr dve. To je základ. Ten balík mrazenej diviny nechám chvíľu namočený v teplej vode, aby trošku povolil. Samozrejme neotvorený, aby som nemal mäso celé mokré. Mokré mäso prská v hrnci a pokúša sa oprskať celú kuchyňu. Ale treba ho nechať namočené len tak dlho, aby sa to dalo nakrájať. Zamrznuté na kosť sa to krája mizerne, ale keď to trochu povolí, ide to samé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Jeleň
Jeleň (zdroj: pixabay.com)

Vezmem trochu tej Janovej surovej oravskej slaniny, lebo tá dodá jedlu krásnu dymovú vôňu. To ani nie je slanina, ale skôr korenie. Cibuľa so slaninou ani nepotrebuje masť, spolu sa krásne doplnia a kým je slaninka vypečená, cibuľka je osmahnutá.

Na osmahnutú slaninocibuľku hodím divinu a nechám ju zatiahnuť sa. No a potom to podlejem červeným vínom. Pre varenie s vínom platí zásada - nevariť s tak hnusným vínom, že by ste ho nepili. Teda víno na varenie musí byť fajn a potom bude fajn aj výsledok. Keďže v ostatnom čase pijem zriedka, doma žiadne víno nemáme. Ale u nás v Rovinke vo večierke majú úžasný Dunaj. Dunaj je zriedkavá slovenská odroda, ale práve preto, že nie je obyčajný, kto sa už doň pustí, zvykne urobiť dobré víno.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podlievam dusenú divinu každých dvadsať minút. Normálne si nastavím minútky na rúre, aby som nezabudol a aby som to nepripálil. Tá fľaša Dunaja, ktorú kúpim, mi vystačí práve tak, že ešte mi ostane k obedu deci a pol pre mňa a rovnako aj pre moju ženušku. K tej divine sa toto víno hodí úžasne.

Aby to celé bolo dokonalé, chce to ešte dve veci. Predtým, než to mäso vo víne prikryjem, hodím doň zmes bobuľového korenia. Je tam čierne korenie a nejaké nečierne, ale hlavne je tam jalovec. A ten je pre toto jedlo podstatný. Ale keďže moje detičky sú rozmaznané a nechcú bobuľky v jedle, ja ho dávam do malého kovového sitka na čaj. Normálne to sitko dusím aj s mäsom aj s korením v ňom. A keď je to fertig, sitko vyberiem a bobuľky sú z diviny fuč.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhá podstatná vec je brusnicový džem. Keď je všetko hotové, treba do toho mäska vraziť velikánsku polievkovú lyžicu brusnicového džemu a ešte to raz nechať prebublať. Džem vyhladí kyselkavú chuť vína a urobí to skrátka božie. No áno, nie vždy máte doma brusnicový džem alebo brusnicovú omáčku. Vôbec nezúfajte. Vrazte tam namiesto toho akýkoľvek trošku drsnejší džem. Šípkový nie je zlý, ale ja som to urobil skvelé s černicovým, ktorý mám v špajze ale aj s ríbezľovým. Oba mám s kúskami ovocia. Bolo to božie. Skrátka, nedá sa to príliš pokaziť. 

K takejto brusnicovej divine robievam karlovarskú knedľu. Je to téma sama o sebe a niekedy o nej napíšem, ale ak sa vám chce, mrknite na net. Je to jednoduchá a skvelá príloha.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver takto milí milovníci normálnej stravy,

opäť skončil jeden rok. Dúfam, že ste nejedli všakovaké jedovaté veci. A ak áno, tak dúfam, že v primeranom množstve.

Som človek, ktorý vníma jedlo nie len ako zdroj energie alebo surovinu pre budovanie osobnej slaniny na bruchu. Jedlo je súčasťou kultúry, estetiky, dvorenia, dobrých zážitkov a neviem čoho všetkého ešte. Chcel by som nám všetkým na tomto mieste zaželať rok plný skvelých jedáckych prekvapení. A ak nájdete niečo, čo stojí za to, neváhajte a napíšte mi o tom na faltys@staryotec.sk tak, ako ja píšem Vám.

Podpis
Podpis (zdroj: Denisa Mikušová)
Hans Faltys

Hans Faltys

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek ktorý rád niečo vytvára. Milujem slobodu a milujem keď plány vychádzajú. A tiež milujem dobré jedlo a rôznorodosť. Zoznam autorových rubrík:  sukromneČo som zas zjedol?Nezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu