reklama

Čo som zas zjedol? Špaldové linecké koláčiky

Janka testovala akúsi krabičku a mala ju v práci na stole. V krabičke boli linecké koláčiky – srdiečka z maslového lineckého cesta. Cieľom experimentu bolo zistiť, či sa krabička premastí...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ale umiestnenie testu bolo pomerne nešťastné, lebo celá vedecká aparatúra ležala na dosah mojej ruky.

Nemôžem si pomôcť, ale toto špaldové linecké cesto, ktoré robí naša pekáreň, je dokonalé. A tak moje oči neustále blúdili k srdiečkam a ja som pod chvíľou strčil ruku do škatuľky a jedno si uchmatol. Darmo som si vravel: „Nechaj to byť, tu prebieha veda!“ - moja ruka nie a nie prestať.

Obecne nie som tak posadnutý špaldou, ako mnohí iní. Špaldové cestoviny vyslovene neznášam a špaldovú krupičnú kašu, ktorú mi sem tam podstrčí manželka, tiež zakaždým ofrflem. Dokonca už mi doma pripravila aj parenú knedľu urobenú z celozrnnej špaldovej múky. Bŕŕŕ. Všetky reči o tom, aká je špalda skvelá obilnina, považujem za povery. Špalda má lepku habakuk a jedinou jej výhodou oproti pšenici je výrazná oriešková chuť. Ale jej cena je vysoká.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Linecké špaldové srdiečka
Linecké špaldové srdiečka (zdroj: Starý Otec)

Ale v tomto lineckom ceste, kde bol vyskúmaný tajný pomer celozrnnej a hladkej špaldovej múky a ako tuk samozrejme použité maslo, v tomto ceste je špalda dokonalá. K tomu jemne nakyslastý džem. Čo vám mám čo hovoriť. Totálna závislosť.

A Janka nechá páchať na mne atentáty podobného typu ako ten so srdiečkami neustále. Prídem do práce a na stole akýsi testovací mrežovník. Dokonalá, krásna, voňavá, lekvárová vec z tohto lineckého cesta. Pol dňa sme s chlapcami chodili okolo toho. Vydržali sme to do obeda. Po obede, keď sme sa vrátili do kancelárie, potrebovali sme jednoducho sladkú bodku. Museli sme mrežovník otestovať. Aspoň malý kúsoček. Napokon sme s Jožkom a Miškom nenápadne spráskali celú škatuľu tejto dokonalej veci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Podpis
Podpis (zdroj: Denisa Mikušová)
Hans Faltys

Hans Faltys

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek ktorý rád niečo vytvára. Milujem slobodu a milujem keď plány vychádzajú. A tiež milujem dobré jedlo a rôznorodosť. Zoznam autorových rubrík:  sukromneČo som zas zjedol?Nezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu