reklama

Čo som zas zjedol? Čo majú pirohy spoločné s 3D tlačou?

Skúsili ste niekedy vyrobiť bryndzové pirohy? Skúsili ste ich niekedy vyrobiť viac? Nie je to celkom jednoduché.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Už som tu kdesi písal o kvalitnej bryndzi a aj o tom, že dobré pirohové cesto v sebe má varené zemiaky. Alchýmia receptov je to, čo vytvára hranice medzi štandardnou kuchyňou a nezvyčajným zážitkom. Dokonalú vec dosiahnete len tak, že ju do nekonečna ladíte.

Ale tvorba pirohov má ešte jednu zákernosť. A to samotné vytvorenie krásneho polmesiačikovitého tvaru naplneného doplna plnkou tak, že vzduch je vytlačený. Moja babička, keď robila lekvárové pérky, tak rozvaľkala dve cestá, na jedno naukladala do radov kopčeky lekváru a prikryla ho druhým. Potom radielkom s vlnovkovým kolieskom prešla pomedzi kopčeky a malo hotovo. Ale výsledkom samozrejme boli veľmi rôznorodé pirôžky, štvoruholníkového tvaru.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja mám doma malý strojček na cestoviny. Keď ma pochytí vášeň, vyrábam si vlastné špagety, farfale a iné cestoviny. Strojček má aj nadstavec, ktorým sa dajú robiť plnené ravioly, ale verte či nie, väčšiu pakáreň ako toto som ešte nezažil. Všade po kuchyni je cesto a všetko je od plnky. A odpadu je neúrekom. Tadiaľ cesta nevedie.

V každých domácich potrebách nájdete malú formičku na plnené pirohy. Je to taký krúžok s pántikom. Najprv krúžkom vyrežete koliesko, vložíte ho do strojčeka, naplníte, preložíte a zacvaknete. Na desať pirôžkov super. Ale skúste ich tak urobiť poriadne množstvo! Fakt sa namakáte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A tak Vám teraz poviem, ako sa rýchlo robia ručné pirohy, lebo ich tak vyrábame. Malé guľôčky plnky majte najlepšie zmrazené. Ak máte nejaký strojček, ktorý ich urobí rovnaké, vyhrali ste, lebo každý jeden piroh bude rovnako naplnený. Vyrobte pásy cesta hrubé na dva pirôžky. Na ľavú stranu vložte guľôčku plnky a potom pravú cez to prehoďte. 

Postupovali ste doteraz podobne ako moja babička. No a teraz len potrebujete správnu oblúkovitú formičku, ktorou vyseknete pekný polooblúkový piroh. 

A viete, ako súvisí 3D tlačiareň s pirohami? No tak, že keď nemáte takú formičku, akú potrebujete, musíte si ju nechať vytlačiť na 3D tlačiarni. :)

Hans Faltys

Hans Faltys

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek ktorý rád niečo vytvára. Milujem slobodu a milujem keď plány vychádzajú. A tiež milujem dobré jedlo a rôznorodosť. Zoznam autorových rubrík:  sukromneČo som zas zjedol?Nezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu